IC på TV!

DTali et här tycker jag var otroligt glädjande! På tv-kanalen MTV i USA i dag sänds ett program i serien True Life som handlar om Interstitell Cystit och en ung tjej som lever med sjukdomen. Hennes sjukdomsberättelse kommer att nå ut till massor av ungdomar över hela världen och hjälpa till att uppmärksamma den här sjukdomen! Det är fantastiskt tycker jag! Och fantastiskt modigt av henne! Ju fler som känner till sjukdomen desto mer kommer den att tas på allvar, desto fler kommer att få rätt diagnos och hjälp och desto mer pengar kommer att strömma in till forskningen! På tal om pengar till forskning så kommer det i New York att hållas en välgörenhetsgala där man samlar in pengar till forskning på just IC. Människor som inte bor i New York kan donera pengar över internet under galans gång. Jag blev så glad när jag läste det här och tänkte att jag bara måste tala om det för er! Så snart avsnittet finns på nätet lägger jag in en länk här!
Tjejen heter Tali och hon har gjort blåa slingor i håret för att uppmärksamma IC. I USA är det blått som är färgen för IC på samma sätt som det är rosa för cancer (tex. rosa bandet).



Här är informationen på engelska:
TV's True Life television series provides a window into the struggles, hopes, and dreams of young people. Narrated by its characters, each episode documents the unusual--and often remarkable--circumstances of real individuals. This powerful, Emmy award winning series uniquely reflects the experiences and cultures of this generation and, in their Monday episode, allows IC/pelvic pain patient Tali Keteri to share her story in an episode titled "I Can't Have Sex." Tali has been very active in promoting IC Awareness as you can see by the bright, bold blue streak she placed in her hair last October for IC Awareness Month. She is very active in IC support activities on Facebook.

Kommentarer
Postat av: Tali

Thank you so much for posting this! I just found it and am so happy that the support reaches out to so many other countries~ <3

2011-03-03 @ 04:35:32
URL: http://taliketeri.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0