Behandling!


Jag har själv prövat det mesta som finns tillgängligt både inom den vanliga medicinen och den alternativa. Det finns mycket att pröva och det är svårt att veta vilket man ska välja först! IC-network har en bra överblick över behandlingar, smärtstillande och mediciner som är värda att pröva!





Bland det jag har prövat finns: Detrusitol, hydrodistension, bedövning med lidocain i urinröret, antihistaminer (Atarax), aloe vera från Derset Harvest, Cystoprotek, Elmiron, TENS-enhet, Lyrica, Pyridium, antidepressiv medicin som Mirtazapin och Citalopram, Rescue installations enligt Dr. Parsons recept. Ayur Veda, Healing, Homeopati, Zoonterapi, dietist,läkande massage, Kollodialt sivler m.m. Smärtstillande som Panodil, Alvedon, Tramadol, Oxascand, Norspan, Spasmofen, Morfin.


Det som har hjälpt av det här är: Mirtazapin (sömn, matlust, depression). Oxascand, Tramadol och Norspan (smärtstillande). Och naturligtvis att följa IC-dieten! Det är de preparat som jag använder nu, dock med väldigt otillräcklig smärtlindring. Resten hjälpte inte mig och gjorde mig i många fall sämre, men det behöver inte betyda att det inte kan hjälpa er!


Det är det som är så svårt, alla blir inte hjälpa utav en sak utan det är otroligt olika vad man blir hjälpt av! Jag vill dock gärna göra er uppmärksamma på att många som utövar alternativ medicin inte förstår vilken effekt deras preparat kan ge i blåsan. Ofta är det starka kryddor och örter i preparaten som retar blåsan, så var försiktiga! Både Ayur Veda, Homepati och Zoon-terapi 1 gång i veckan prövade jag i 1, 5 år var, men fick tyvärr ingen effekt.
Till er som nyss fått diagnosen men även er andra skulle jag gärna vilja föreslå Rescue Installations. Det vill säga blåsinstallationer. Det är en lösning som man sprutar in i blåsan via kateter som innehåller bedövande, lugnande och läkande ämnen. Det är det bästa som kommit för IC-patienter på många år med en hjälpgrad på 80-90%! Speciellt för dem som nyss insjuknat. Tyvärr blev jag sämre av det på grund av att mitt urinrör är för inflammerat och skadat och för att jag har haft smärta så länge att jag drabbats av Central Senzitisering. Jag fick fruktansvärda smärtattacker av katetern som varade i 4 månader efter varje ingrepp och blödningar, vilket resulterade i att jag naturligtvis inte blev hjälpt av det. Men hade jag fått pröva det här för 8 år sedan, är jag ganska säker på att det hade hjälp mig! Så pröva, det är värt ett försök!

Här är dr Parsons recept:

(1) Dr. Parsons (UCSD) "Therapeutic Solution"

  • 40,000 U heparin
  • 8 mL 1% lidocaine or 2% lidocaine
  • 3 mL 8.4% sodium bicarbonate

The instillations are used 3 times a week for two weeks and can also be used to fight flares. Results are exceptionally promising. Dr. Parsons reports that he has seen a 94% positive result for patients after just one treatment. For 50% of patients, that lasted between 4 and 40 hours. At the end of two weeks, 80% of patients had a sustained improvement.

 

Ta med receptet till er läkare och be dem läsa på om det här!



Sist men inte minst en fantastisk video om dem behandlingsmetoder som finns!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0