Hej där!

Hej IC-vänner! Jag ville bara kika in och berätta att jag de senaste två månaderna har kämpat med kolit också förutom min IC och IBS. Det har verkligen tagit all min kraft och det har varit så tufft att jag ibland nästan dukat under, men tack vare min underbara familj har jag orkat kämpa. Jag har fått kortisonbehandlingar och tror att det kanske börjar bli bättre. Ofta utvecklar sig kolit till Chrons, så just nu håller jag tummarna för att det inte ska bli så utan att det läker av sig själv. Men någonstans så kan jag inte låta bli att undra om inte allt har samma ursprung och orsak. Det kan ju inte vara en tillfällighet att jag har inflammationer både i blåsan, magsäcken och hela tarmarna? Att de skulle bero på helt olika saker känns inte troligt. Hoppas att ni mår okej under omständigheterna, att ni orkar kämpa och tro på en bättre framtid! Jag tänker på er mycket! Många kramar till er alla!
You are not alone!♥

Kommentarer
Postat av: Mamman

Visst hänger det ihop. Fast ibland undrar jag om det är så att kroppen blir så nergången och svag, att man inte har motståndskraft mot nya sjukdomar. Dottern med ic och ibs insjuknade i svår giftstruma för ett par år sedan, och ingen i familjen eller släkten har haft det så man kan ju undra. Och där ska ju finnas ett ärftligt inslag.

En missuppfattning verkar ju också vara, att ic mest drabbar äldre kvinnor. Icke. Jag känner till tre unga kvinnor som fått det. Påverkar ju hela livet. Barnafödande, samliv mm.

Men som jag tidigare berättat, hennes ic har lugnat ner sig lite med åren. Så det finns hopp.

Kämpa på!

2011-05-13 @ 17:18:04
Postat av: Ingalill

Håller tummarna hårt för att du inte ska få det värre<3

2011-05-23 @ 23:47:27
Postat av: Peaches

Jag har en fråga till dig, har du kollat ryggen? Alltså varit till en naprapat och sett om du är sne någonstans eller har någon stelhet?



Kram!

2011-05-26 @ 16:02:02
Postat av: Gotlandstok

Usch, lider med dig.. :( Hoppas verkligen att det går över och inte övergår i Crohns, nån måtta på jäkligheterna får det väl vara..??



Håller också med om att det säkert hänger ihop, jag har själv periodvis haft stora problem med magen.



Hoppas verkligen att det lugnar ner sig för dig snart! Kämpa-kram!

2011-05-31 @ 22:13:24
Postat av: Joker

Joker meddelar att detta är ifrån

Frihetslängtan: (har problem med datorn)

Då jag genom åren inte har fått hjälp och klara svar från urologkåren angående min problematik, och dessutom fått höra från dem är obotligt. Det har gjort att jag fått söka brett och för ett par år sedan så kom jag in på sköldskörtel spåret. Också en patientgrupp med mångfasiterad problematik. Jag lägger in lite informations adresser för er att titta på om ni är intresserade.

"www.hypo2.info"

"www.turtlesegetforum.se eller egensajat.se" är lite osäker på adressen men annars googla på "turtles". En väldigt informativ sida. Även om jag tror att det för mig har en bakteriell bakrund så tror jag att jag i grunden har en hypo och kanske även en central hypothyreos. Hur som helst har man hypo så ställer det till massor av problem i kroppen. Värt att kolla in det spåret, för har man hormombrister så påverkar det infektionskänslighen och mycket mer i kroppen. Har själv gått in på det spåret och äter idag naturlig thyroid och det tillsammans med en kortisonbehandling har stärkt mig.

Vet folk som haft problem med tarmarna och blivit bra när de ätit naturlig thyroid.

Jag låg även lågt i DHEA hormon som är ett grundhormon för flera andra hormoner. Tror att dessa bitar är av värde att kolla upp.



Joker: I mitt fall har den bakterilla infektionen gått vidare upp i buken då jag gått i flera år med detta.

Kram till er alla!

2011-06-05 @ 18:46:50
Postat av: Silverfox

Mamman: Ja det finns så mycke tmissuppfattningar om IC, jag har också alltid fått höra att det är så ovanligt att jag var så ung, 21 år, när jag insjuknade, intressant att höra att du faktiskt känner 3 som är unga och har det. Innan jag startade denna bloggen, trodde jag att jag var ensam om IC över huvud taget i Sverige. Jag lider med din dotter, jag har precis samma problematik, både iC och IBS men jag tror att det är samma sjukdom: Kram!



IngaLill: Tusen tack!



Peaches: Nej det har jag aldirg gjort, tror du att det skulle kunna ha någon betydelse för min IC? Vill gärna höra mer! Kram!



Gotlandstok: Tack för omtanken, jag ska kämpa på! Många kramar!



Joker: Tack för ditt intressanta inlägg. Jag kollade precis mina värden på sköldkörteln i samband med tarminflammationen men de såg helt normala ut sa de. Tror du att man ändå kan ha problem med sköldkörteln? Var får man tag på naturlig thyroid? Är det farligt att äta det? Kan det påverka mediciner eller funktioner i kroppen, eller är det bara att testa? Kram!

2011-06-09 @ 11:51:03
Postat av: Joker

Hej Silverfox

Hälsar från "Frihetslängtan" så här;

Är ofarligt med naturlig thyroid. Hon åkte till Finland och fick hjälp av en läkare som heter Leena Furubacka. Tydligen kan man ha dåliga värden som inte syns i blodet. Hon tipsar om att googla in på "turtles". Där finns en mkt bra sida med berättelser från andra som skriver om sina symptom, och tips om mediciner och hjälp.

Till Silverfox från Joker; Jag har läst din berättelse om hur du haft det/har det och jag mår illa! Vi måste få ut våra berättelser till Socialstyrelsen så det kan påverka urologkåren. Vi är ju flera som blivit mkt illa behandlade i vården. Mina besvär började på liknande sätt som du beskriver, att det börjar i urinröret för att efter ett tag vandra upp i blåsan med tilltagande smärta. Som accelererar och blir så fruktansvärd att man inte står ut utan tror man ska förlora förståndet. Akupunktur har hjäpt mig en hel del, kan kapa topparna. Även installation med Elmiron, och sova med en TNS apparat för att avleda smärtorna. Angående eventuell infektion; begär snabb remiss till infektionsklinik och skriv ut sidan där vi beskrivit hur de ska odla, och ta med. De har ingen rätt att neka dig sådan utvidgad odling. Har du någon anhörig som kan hjälpa dig med att be om remiss och sen följa med och kräva detta sätt att odla? Vet ju hur försvagad man är efter alla år och det är svårt att orka stå på sig då.

Lycka till, lider så med dig och alla ni andra.

Kramar från Joker

2011-06-10 @ 17:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0