Mat App för IC!


Hej allihop! Vet ni, nu har det kommit en app för oss som har IC! Det är en app som ska göra det lättare att välja mat och dryck som inte irriterar blåsan. Jag tycker den är grymt bra!
Efter 9 år med sjukdomen vet jag ju det mesta jag inte kan äta och dricka men tack vare den här appen har jag vågat testa lite nya grejer som jag tidigare har uteslutit. Enda problemet kan vara att den är på engelska men det är bara att googla orden eller översätta dem med google översätt så får ni namnen på svenska!
Här hittar ni den på Itunes! Den kostar 7 kronor. Än så länge finns den tyvärr bar för Iphone och Ipad, ni hittar den i App Store!


(En liten video om hur man använder den nya appen från IC Net Work!)

När det till och med finns en app för oss så är det väl ingen som fortfarande kan säga att IC inte existerar?!!! :) Om det inte fanns miljoner människor som har IC så skulle det inte finnas något ekonmiskt intresse för att ta fram en app! Ända tills i år har jag fått höra av alla läkare att dieten inte spelar någon roll, nu kan de slänga sig i väggen för all forskning på IC och mat visar att det är så och jag tänker ta fram min app varje gång jag hör något annat! ;)

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Hej!



Har hittat dig först nu idag och läst igenom en del av dina inlägg.

Jag har inte IC, men en rätt ordentlig uretrit sedan 17 år tillbaka - så jag känner så väl till den smärta du beskriver.

Blir så upprörd och förbannad å dina vägnar!!

Varför kan friska människor inte förstå vilken oerhörd smärta ett inflammerat urinrör eller en trasig urinblåsa kan orsaka?

Ibland önskar jag att ALLA läkare tvingades uppleva våra smärtor under ett dygn.

Att ingen allmänläkare känner till uretrit - det visste jag, men att man inte heller känner till - och har kunskap om - IC, det var nytt.

Vi har ett jätte-informationsarbete att göra - om vi orkar med våra smärtande underliv.



Jag tror att det är bra att vi är flera som skriver om vilka helveten vi har. Kanske börjar poletten trilla ner någonstans till slut. Vi kan ju inte alla inbilla oss - eller hur?

2012-04-13 @ 23:16:48
URL: http://uretrit.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0