GOD JUL!

God Jul önskar Silverfox!

Kommentarer
Postat av: Frihetslängtan

Hoppas alla har haft en bra Jul o Nyår o kunnat njuta av någonting gott. Hur mår ni Silverfox o gänget ? o en god fortsättning på det nya året som jag hoppas blir bättre för oss som lider av detta elände.

Har ej varit inne här så mycket utan kurat i mörkret o det verkar jag ej ha varit ensam om men idag tittar solen fram o det känns som evigheter sedan.

Silverfox jag tänkte komma med ett förslag om ok. Kan det vara en idé att du kunde lägga in någon form av Utbyteruta , dvs en avdelning där vi kunde utbyta våra erfarenheter eller ta upp vad som helst som gäller vår problematik o ha det samlat så att säga på ett ställe. Sedan kan vi ju fortsätta o kommentera o bolla med varandra under ditt fortsatta bloggande oxå men jag personligen skulle tycka det vore bra att ha en fast punkt där man vet att man kan söka just detta. Vad tycker du? jag menar inte att tränga mig på men skulle gärna vilja ta upp lite mer ingående hur våra erfarenheter har sett ut längs vägen. Tror det kan vara bra att utbyta det ( vilket vi visserligen redan gör ) men mer samlat o överblickbart, speciellt som vården är så otillräcklig då det gäller oss. Bara ett förslag, vad tycker du / ni ?



Hälsningar Frihetslängtan

2011-01-19 @ 10:40:42
Postat av: Jenny

Hej!

Det är första gången jag har hittat hit. Jag blev så glad när jag fick se att någon skriver om IC, jag har letat info genom åren men inte hittat speciellt mycket inte svenskt i alla fall. Jag har haft problem sedan -96 men fick diagnosen -04. Jag ville berätta att jag har kontakt med en "zonterapeut" som också lider av IC hon rådde mig att börja äta magnesium som tillskott. Det har jag gjort sedan augusti, och tycker att det har lugnat sig något med både trängningar och smärtan. Ville bara berätta, kanske någon annan har hört talas om det...?

Tack för att du skriver om den här hemska sjukdomen, det är skönt att se att man inte är ensam. Kram

2011-01-21 @ 22:32:44
Postat av: Silverfox

Frihetslängtan: Hej Silverfox, ja jag har också kurat inne i mörkret. Jag har mått ganska dåligt över jul och nyår. Jag hoppas att du har fått må okej! Jag lägger gärna in en utbytarruta, men jag vet inte riktigt hur man gör det? Det här är ju en blogg i standardformat hos ett gratis bloggverktyg på nätet så jag vet inte hur man gör för att ändra i kodmallen och ändra utseendet på sidan. Det är ju lätt att göra om det är en vanlig hemsida. Om du vet hur jag gör får du gärna tipsa. Annars kan jag göra ett inlägg så länge som är helt tomt som jag kallar för utbytarrutan och lägger ensam i en egen kategori, under kategorierna till höger. Jag fixar det nu, så får du gärna tipsa dem andra att ni kan utbyta era erfarenheter genom att kommentera i det inlägget! Kram!



Jenny: Hej! Va kul att du har hittat hit, vi blir fler och fler. Fast det är hemskt att vi är så många som lider i det tysta. Jag fick också min diagnos 2004, då hade jag haft besvär sedan 2001. Jag trodde jag hade haft lång tid för att få diagnos med 3 år, men 8 år är ju helt sjukt faktiskt! Hur kan dem vara så okunniga inom sjukvården i Sverige, helt galet! Tyvärr finns det väldigt lite information i Sverige om ic, det är konstigt när det finns så mycket information i USA och England! Jag orkar inte skriva så ofta eftersom jag är sjuk så mycket, men här finns många som är inne ofta och skriver och delar med sig av sina erfarenheter och ger tips som tur är! Tack för tipset om magnesium det ska jag försöka börja med! Välkommen och kom ihåg att du är absolut inte ensam! Vi finns här och vi ska hjälpa varandra! Kram från Silverfox

2011-01-24 @ 16:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0